De aanpak van Driven

Casus

De ondernemer
Ben is ondernemer in een grote stad. Hij heeft een digitaal bureau en ondersteund andere bedrijven met websites en digitale vindbaarheid. Hij woont zelf in de buurt en komt het liefst op de fiets naar kantoor. Omdat hij regelmatig onderweg naar klanten is, komt hij ook regelmatig met de auto naar kantoor. Dit kost hem gezien de drukte vaak veel tijd, maar het is niet anders. Hij zit in een verzamelpand en heeft recht op 2 parkeerplaatsen.Op 1 plek staat zijn eigen auto, de andere plek is voor bezoek. Er is geen parkeerplek voor anderen.

De werknemers
Ben heeft 2 programmeurs, 1 marketingcommunicatieadviseur en 3 designers in dienst. De helft woont in de buurt en komt met fiets en/of OV. De andere komen buiten de stad en komen met OV. 1 van de programmeurs woont in het buitengebied en komt het liefst met auto. Hij parkeert deze soms op kantoor en soms bij een OV treinstation, waar hij verder reist met OV. Dit duurt lang en is verre van ideaal. De medewerkers moeten regelmatig naar klanten. Dit kan in de grote stad zelf zijn, maar kan ook daarbuiten. Voor daarbuiten gebruiken ze soms de auto van Ben.

De wens
Ben voelt dat iedereen op zoek is naar flexibele mobiliteit om makkelijk en veilig van A naar B te reizen. Het is nu niet ideaal, want zijn auto is nu het vervoersmiddel voor iedereen die buiten de stad klanten moet bezoeken. Hij moet dus eigenlijk elke dag met zijn auto naar kantoor, terwijl hij dat niet wil. Daardoor kan zijn beste programmeur niet met de auto komen, want dan is er geen plek voor klanten. Ben is bang dat hij vertrekt.

De medewerkers die in de stad een klant moeten bezoeken, maken gebruik van gemiddeld 2 fietsen. Deze zijn van de medewerkers zelf. 1 oude en 1 nieuwe sportfiets, die eigenlijk niet uitgeleend mag worden. Met het OV of anders door de stad naar een klant kan wel, maar dan moet je bonnetjes van OV, taxi, Uber, Felyx, Greenwheels bewaren en 1 keer per maand declareren. Kost wat tijd en is voor Ben als zijn medewerkers geen werk waar ze mee bezig willen zijn. Hij weet niet goed wat hij moet doen?

De oplossing
Ben komt met Driven in aanraking en maakt gebruik van de gratis Mobiliteitsscan bij hem op kantoor. Uitkomst is dat Ben nu gebruik maakt van 1 Driven deelauto voor iedereen. S’avonds neemt zijn programmeur de deelauto mee naar huis (behalve in het weekend) en s’ochtends zet hij hem terug. Vrijdags gaat hij met OV naar huis, maar dan kan hij ook een drankje drinken op de vrijdagmiddagborrel. Hij is weer helemaal blij. Ben heeft zijn eigen auto weggedaan en komt elke dag fluitend op de fiets. Soms in het weekend pakt hij de bedrijfsauto om familie of een bekende buiten de stad op te zoeken. Daarnaast least hij 2 elektrische Driven fietsen. Zo is er altijd goed, veilig en snel vervoer. En medewerkers komen niet meer bezweet bij een klant binnen.

Extra service
Wat nog mooier is. Via Driven kreeg elke medewerker een makkelijke mobiliteitspas met toegang tot app. Medewerkers kunnen hiermee gebruik maken van alle vormen van OV, de elektrische fiets parkeren bij elk station. Ze kunnen ermee tanken en parkeren en alles wordt centraal geregistreerd en automatisch met elkaar verrekend en gefactureerd. Hoe makkelijk kan je het krijgen!

Meer informatie?

Laat je gegevens achter en wij bellen je terug.